Alváshiánnyal küzdesz? Ez NEM természetes!

 

Olyan világban élünk, ahol a sikert összefüggésbe hozzák a kevés alvással, mert sokan vallják, hogy a siker összeférhetetlen a megfelelő mennyiségű alvás luxusával. Bizonyos foglalkozásoknál a kevés alvás napi rutin: orvos, ügyvéd, politikus, katona, színész, zenész... és a sort még folytathatnánk. Mi azonban nem értünk ezzel egyet. Ugyanis NEM normális az alváshiány és neked sem kellene az alváson időt spórolni. Kezdjük az elején...

Manapság szinte mindenki fáradtan és álmosan kel fel, a napot egy hatalmas bögre kávéval indítja, majd a végkimerülésig hajszolja magát a munkahelyi és az otthoni teendők sűrűjében. Akármerre nézünk, zombiként járkáló embereket látunk, akiket látva az az érzésünk támad, hogy mindez nem normális. És tényleg nem az. Nem kéne annak lennie. Ha néhány extra órával megtoltanád az alvásra fordított időt, sokkal sikeresebb és boldogabb ember lehetnél. Annak, hogy teljesen kimerülve kelsz fel, általában a régi matrac az oka. Az első dolog, amit tenned kell a pihentetőbb alvásért, egy új matrac beszerzése (mint amit mi is ajánlunk).

De hogyan lehetséges az, hogy sokan a sikert a kevés alváshoz társítják?

A Navy Seal újoncainak kötelező átesniük a csak „Hell Week“ (Pokoli hét) néven emlegetett gyakorlaton, amely során majdnem hat napot töltenek alvás nélkül. Sok orvos 36-48 órát van ébren, ha ügyeletben van. Az ügyvédek hétvégén sem állnak le, a nagyvállalatok igazgatói pedig éjszakába nyúlóan dolgoznak, mert a konkurencia sem alszik.

...Mit jelent mindez?

Lehetséges sikeresnek lenni elegendő alvás mellett? Igen, lehet. Sőt, azért lehetsz még sikeresebb MERT eleget alszol. Számtalan szakember megtapasztalta, hogy amikor egészséges alvásrendet tartva megpróbált naponta legalább 6-8 órát aludni, teljesítménye drámai módon javult. És ehhez nem kell más, csak elegendő mennyiségű alvás.

Mi történik a szervezeteddel, ha túl keveset alszol?

Felborulhat a hormonháztartásod működése, depresszióssá válhatsz, különböző hangulati rendellenességek és mentális betegségek alakulhatnak ki, fogékonyabbá válhatsz a gyulladásokra, testsúlyod nagy eséllyel nőni fog, miközben vesztesz az izomtömegedből, rosszabbodhat a memóriád és a kognitív teljesítményed jelentősen csökken.

És mi a jó hír?

Az, hogy mindezt elkerülheted, ha életed minőségét javítod azáltal, hogy többet alszol. Ne dőlj be a kevés alvással nagy sikereket elérő emberek mítoszának! Lehet, hogy néhányuk tényleg keveset alszik, de nem ettől válik sikeressé. Az igazság az, hogy valószínűleg sokkal sikeresebbek lennének, ha többet aludnának. Nem beszélve arról, hogy jobban éreznék magukat a bőrükben, mert egészségesebbek lennének.

Még mindig nem győztünk meg teljesen?

Nem baj. Viszont szeretnénk egy egyszerű kihívás elé állítani. Csak egy hetet vesz igénybe, de jelentős hatással lehet az életedre. Nagyon egyszerű: egy héten át aludj annyit, amennyit csak bírsz. Feküdj le korán, és ne az ébresztőóra hangjára ébredj, hanem aludj addig, amíg magadtól fel nem ébredsz. Ha napközben elálmosodnál, feküdj le aludni. Tégy meg mindent azért, hogy annyit alhass, amennyit csak akarsz! Közben pedig figyeld meg, hogy hogyan hat mindez a közérzetedre és a teljesítményedre.

Már egy éjszakányi háborítatlan alvás után is sokkal jobban fogod magad érezni. Néhány nap után pedig sokkal több energiád lesz, kreativitásod nő, a gondolkodásod gyorsabbá válik és a problémamegoldásban is jobb leszel. Valójában nem ezekre van szükségünk a sikerhez? Próbáld ki, hiszen nincs vesztenivalód, viszont annál többet nyerhetsz! Szép álmokat!

Hidd el, vagy sem, a matracod minősége a leglényegesebb része a jó alvásnak. Ha még mindig azt használod, amit az elmúlt 10 évben, gyanakodni lehet a kimerülésed okozójára. Ne érezd fölösleges kiadásnak az új matrac beszerzését, hiszen az egészséged a legfontosabb, arról nem beszélve, hogy sokkal produktívabb és sikeresebb lehetsz. Ha a napi kávékat akarod hosszabb távon megspórolni, nézz körül itt >>